Wijkraad Echt-Zuid

Leden AllerhandEchtZuid

Leden EchtZuidWaakt

WhatsApp-groepen in Echt-Zuid

Sinds 2016 is er een Whatsapp-groep in onze wijk actief met de naam Echt-Zuid Waakt. Deze buurtpreventie-app waarschuwt deelnemers in geval van verdachte situaties in de wijk.

In 2017 is een tweede WhatsApp-groep van start gegaan met de benaming Allerhand Echt-Zuid. Hiermee is het mogelijk om berichten uit te wisselen tussen de (hierbij aangesloten) bewoners in onze wijk. De berichten met een sociaal karakter kunnen van algemene aard zijn, zoals meldingen over weggelopen huisdieren, deelname aan activiteiten (b.v. wandeling), hulp gevraagd voor boodschappen, halen/brengen, enz.

Beide WhatsApp-groepen zijn een initiatief van de Werkgroep Vitaal-Zuid die hiermee de veiligheid en de samenhang in de wijk wil bevorderen. Lid of niet lid van de Wijkraad Echt-Zuid, iedereen kan zich met zijn 06-nummer opgeven bij Paul Veelen de beheerder van beide WhatsApp-groepen. Paul is te bereiken via paul.veelen@gmail.com

Wensauto Echt-Susteren

Vanaf november 2017 rijden er twee Wensauto’s in Echt-Susteren.

Dit initiatief is ontstaan door de samenwerking van de Provincie Limburg, de gemeente Echt-Susteren en Stichting Leefbaarheid Echt-Susteren (LES).

Naast het bestaande openbare vervoer, is dit een extra vervoersdienst voor mensen die minder mobiel of zelfredzaam zijn. De auto’s worden bemand door vrijwilligers.

Website Stichting LES

Voorkom diefstal door babbeltrucs aan de voordeur

Het komt steeds vaker voor dat onbekende personen bij je aanbellen en met hun verhaal je afleiden. Ondertussen sluipt een handlanger je woning binnen en berooft je van kostbaarheden.

Vooral ouderen moeten hierop verdacht zijn, want zij zijn vaker het slachtoffer.

Lees de 8 tips om dit te voorkomen …

Fixi-app

De gemeente lanceerde op 1 juli 2019 een nieuwe app genaamd Fixi. Fixi is er voor meldingen wat betreft ongewenste zaken in de openbare ruimte. De app is gratis te downloaden via Google Play of Appstore.

Wijkagenten

Gordon Bogman en Patrick Stijnen zijn onze wijkagenten.

Anonieme melding: 0800-7000